Isnin, 8 April 2013

Ubat Kanser



Norihan Binti Othman @ ShamelinProfit - Fri 29/Jan/2010, 12:32pm [Last Comment]

Sebagaimana yang kita tahu, masaalah kanser kini semakin serius dan kebanyakkan dari kita hanya menyerahkan ikhtiar kepada rawatan hospital seperti radioterapi, kimo an sebagainya yang sememangnya memerlukan kos yang tinggi. Dengan rawatan ini juga, segala sel-sel yang segar akan mati dan pesakit akan semakin hari semakin lemah, tiada selera makan, muka pucat dan badan semakin susut dalam jangka masa yang terlalu pendek.

Berlainan pula dengan mereka yang ‘ RAJIN ‘ mengamalkan rawatan secara alam semulajadi. TERBUKTI mampu ‘memanjangkan’ usia dan menambah baik kualiti hidup pesakit. INILAH rahsia sebenar dalam penyembuhan segala permasaalahan kanser. Sekiranya pesakit diberikan rawatan alternative yang betul dan JANGAN BIARKAN pesakit berada di dalam situasi sedih dan murung, sentiasa ceriakan mereka..InsyaAllah…usia pesakit MAMPU dipanjangkan. Ini terbukti dengan maklumbalas rakan-rakan saya yang menghidap penyakit barah. Dimana mereka rajin mengamalkan rawatan alternative. TERBUKTI, mereka lebih bertenaga, ceria dan bertahan dengan cara ini..alhamdulillah…

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kajihayat Universiti Sains Malaysia [USM], Prof. Christopher Teo Kheng Hoe berkata, herba ini [SUPER TYPHONIUM ] dijumpaibnya secara kebetulan ketika seorang pesakit kanser meminta pertolongannya utk membiakkan tumbuhan itu yang dipercayai mampu menyembuhkan penyakit kanser . Ketika itu Prof. Christopher Teo Kheng Hoe terlibat dalam kajian membiakkan tumbuh-tumbuhan dan berjanji utk membantu mereka membiakkan herba ini, katanya ketika dihubungi di Pulau Pinang baru. Sejak itu, beliau mengesyorkan herba ini kepada kenalannya yang menghidapi penyakit barah dan sehingga kini beliau berjaya menolong +800 orang pesakit tempatan dan luar Negara termasuk dari New Zealand, Amerika Syarikat, India, Indonesia dan Australia.

Menurut Prof. Christopher Teo Kheng Hoe, ‘ herba ini berkesan utk menolong pesakit kanser kerana selama ini, pesakit yang mengambil herba ini menunjukkan kesan positif!!

Menurut Prof. Christopher Teo Kheng Hoe lagi , pesakit kanser juga harus mengubah cara hidup, pemakanan dan perlu menukar metabolisma badan serta mengamalan penyembuhan kendiri  [self-healing].

Super Typhonium mengandungi bahan yang membantu menyahkan toksid dalam sistem peredaran darah. Herba ini mengandungi 2.ribosome inacting protein(RIP), zat anti oksida dan zat anti kurkumin. RIP berfungsi melemahkan perkembangan sel kanser, mematikan sel kanser tanpa menggangu sistem sekitarnya dan menghalang pertumbuhan sel kanser. Zat anti oksida berfungsi mencegah berlakunya kerosakan gen. Sementara zat anti kurkumin berfungsi sebagai anti inflamasi/ anti peradangan. Kombinasi kandungan ini mengaktifkan dengan menghasilkan mediator yang meransang untuk menguatkan sel dari sistem pertahanan tubuh untuk bersama-sama melawan sel kanser.

Di antara penyakit kanser yang boleh diubati [sesuai utk Tahap 1-2] ialah:

 Kanser payudara
ü
 Kanser
ü usus
 Kanser rectum [buasir]
ü
 Kanser hati
ü
 Kanser prostate
ü
Luekimia
 Kanser servik
ü
 Kanser saraf
ü
Dll jenis kanser termasuk fibroid dan hepatitis B.

SESUNGGUHNYA..ALLAH LAH YANG MAHA PENYEMBUH.. Lihat Quran surah ke 22: Ayat 6, 35, 39, 40, 48, 60, 61, 65, 66, 73, 76 & 78

Saya try google 'Super Typhonium', blog2 yg muncul mengatakan nama tradisional daun ini adalah 'Keladi Tikus'. Sekarang terdapat syarikat yg membuat penanaman secara komersial. Kata orang, rebus keseluruhan keladi tikus termasuk dau, batang dan akar dan minum selama 2 bulan ...

Saya mempunyai sepupu (late 20an) yg kena Leukimia (tak tahu details sebab ada macam2 jenis leukimia). Setelah chemo beberapa kali, sekarang nampak macam OK tapi selalu kena MC di ofis sebab dia tak mempunyai daya tahan penyakit yg kuat. Rakan2 ofis tidak tahu dan selalu sindir ambik MC - sebab semasa apply kerja, dia merahsiakan perkara ni (kalau tidak sure tak dapat kerja).

Utk pengetahuan adik, pesakit kanser sebenarnya TIDAK BOLEH mengambil gula ... sebab gula akan membiakkan lagi sel2 kanser yang ada. begitu juga dengan butter dan margerin.. bisa sekali. Oleh itu, ambil gula merah sebagai pengganti kepada gula biasa yang x membahayakan kesihatan.




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.