Rabu, 25 Januari 2012

Ketulenan Biji Aprikot

Ketulenan Biji Aprikot
Ada banyak jenis biji aprikot di pasaran. Anda hendaklah memilih biji aprikot pahit kerana ia jenis yang lebih berkesan melawan barah, Insyaallah. Dos yang perlu diambil kena betul bagi memastikan ia berkesan melawan barah. Saya kurang arif mengenai dos pengambilan biji aprikot ini. Sesiapa yang lebih mengetahui, eloklah kongsikan bersama kita di sini.
Biji Aprikot pahit berbentuk hati (love) bergaris garis di atas permukaannya, bijinya leper. Rasa pahit apabila dikunyah. Sedikit berminyak bila ditumbuk.
Ada biji aprikot berbentuk cembung atau badannya kembung. Rasanya lebih lemak dan sedap serta tidak pahit. Jangan ambil jenis yang ini.


B17 dari Daun Betik
sumber maklumat : halal bio astro 106 tarikh 22 Mac 2010 (tak silap le.. tapi boleh cek ngan astro la slot ni) . Vitamin B17 dapat merawat penyakit kanser ! BEBAS KANSER !!
tapi mana nak dapat.. ada satu tumbuhan yang AMAT KAYA DI DUNIA dengan sumber vitamin B17 yg Allah kurniakan kepada manusia... iaitu biji aprikot. Sekadar berkongsi maklumat salah satu blog yang menjual biji aprikot (raw)
www.bijiaprikotpenawarkanser.blogspot.com  di dalam blog tersebut juga menceritakan bahawa sumber b17 yang lainnya yang mudah di perolehi adalah
dari daun betik. Rebus dan minum airnya yang kelat tu setiap hari. Boleh juga minta pada blogger tersebut no tepon para pesakit kanser yang sembuh dengan makan biji aprikot.
berusaha, doa dan tawakal. Betul tu.......biji aprikot salah satu kaedah mengawal terjadi semula kanser....tp amalan pemakan aprikot kena teratur..senang kata ..DISIPLIN ... mak i kena kanser usus.......kalu ikut sejarah pemakanan mak i ni penggemar mee. Kat umah ke kat kedai ker slalu order mee...tu mungkin salah satu sbb.....so skrg ni kalu tringin nak mkn mee kena la proses sendiri...sekarang ni alhamdulillah makin sihat...muka pun dah berseri2....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.