Rabu, 25 Januari 2012

Monavie & Chemo

Terapi B17 dan Monavie
“en hashim, my mom yg barah i bg minum monavie n mkn bj aprikot. smpi skrg masih meneruskan pngmbilan monavie. sgt bagus terutamanya ketika menjalani kemoterapi, sihat sepnjg kimoterapi tanpa sebarang kesan. yg penting, kimoterapi lansung tidak terjejas dgn pngmbilan monavie.”

Untuk pencegahan, monavie diminum 3 – 5 sudu besar yang dibancuh bersama air suam diminum 2 kali sehari Untuk menguruskan masaalah minum 5 kali sehari dengan sukatan yang sama Nota: Pada botol tertera 60ml 2 kali sehari.  30 ml 2x /sehari pun ok.
Pakar barah menyatakan barah adalah penyakit berkaitan metabolik. Di dalam badan manusia beribu ribu sel baru dihasilkan setiap waktu untuk menyokong kehidupan, Dalam beribu ribu sel yang dihasilkan terdapat sel2 yang tidak sempurna dan mati pada peringkat embrio. Antaranya sel fibroblast, neoblast dan sebagainya. Fungsi sel2 ini adalah untuk membaiki atau mengantikan sel sel yang telah mati pada tubuh manusia. Umpamanya apabila tulang anda patah, sel2 ini akan menukarkan diri mereka menjadi sel tulang dan memperbaiki sel tulang yang telah rosak. Jika anda kehilangan darah akibat kecederaan sel2 ini akan bertukar menjadi sel darah. Apabila kulit kita terbakar atau tercedera sel2 ini akan bertukar menjadi sel kulit. Namun sel2 yang sama ini mampu bertukar menjadi sel barah akibat tindakbalas kimia carsinogen iaitu bahan kimia yang membentuk sel barah. Dalam setiap hari terdapat sel2 ini yang bertukar menjadi sel barah namun ia tidak membahayakan badan kerana keberkesanan imun system kita.Imun system badan akan memusnahkan semua benda2 asing termasuklah sel barah. Dengan ertikata lain sel barah dimusnahkan olih imun system pada peringkat embrio lagi. Kita menjadi sihat sehari hari kerana komponen2 sistem pertahanan semulajadi badanseperti lympocartes,,macrophages dan lain komponen berjaya memusnahka dan meneutralkan sel2 barah ini dari membelah dan membesar”

“Jika sistem pertahanan semulajadi badan menjadi lemah akibat kekurangan zat dan neutrient akibat sistem permakanan dan pencemaran alam sekitar sistem imun tidak akan dapat bertindak terhadap sel barah. Ini menyebabkan sel barah membelah dan membesar dengan cepat dan dalam masa yang singkat ia menjadi tumor. Salah satu kaedah rawatan terapi metabolik B17 ialah memperkuatkan sistem pertahanan badan dan meletakkan dia pada keadaan asalnya iaitu menghapuskan bendasing dalam badan manusia. Pakar terapi metabolik percaya kita berupaya menjadi sihat semula jika kita dapat membekalkan dengan secukupnya sel2 badan dengan oksigen, nutrin, enzim, mineral, asid amino dan nutrin yang lain yang diperlukan badan dalam memperkukuhkan sistem pertahanan. Dalam kaedah terapi metabolik B17 kesemua nutrin dan mineral penting ini haruslah terlebih dahulu dibekalkan dengan secukupnya kerana kebergantungan kepada vitamin B17 sahaja tidak akan membantu memusnahkan sel barah”

“Persoalannya dari manakah kita mendapatkan segala nutrin2 dan mineral untuk membina dan memperteguhkan sistem pertahanan semulajadi badan? Jawapannya ialah dari pelbagai jenis buah2an dan sayuran. Namun satu soalan lain timbul. Berapa banyakkah yang harus kita makan dan buah2an jenis apakah yang perlu dimakan untuk mendapatkan bekalan yang mencukupi. Sayuran jenis apakah yang perlu diambil untuk mendapatkan nutrin atau mineral yang berfungsi membina sistem imune dan berapakah kuantitinya yang perlu dimakan. Jika anda penderita barah kronik perkara ini adalah penting kerana anda perlu membina sistem imun anda dengan pantas dan cukup untuk melawan sel barah yang menjadi semakin kuat dari hari ke hari. Pakar2 perubatan merumuskan tiada penyakit yang dapat disembuhkan tanpa kehadiran vitamin C yang mencukupi dalam badan. Persoalannya mampukah anda makan berpuluh biji buah2an dalam satu hari untuk mendapatkan vitamin C yang mencukupi.  MONAVIE adalah salah satu dari jenama2 supliment yang terbaru berada di pasaran Malaysia yang membekalkan hampir kesemua nutrin2 penting untuk pembinaan sistem pertahanan badan yang berkesan dalam satu botol.

Ia menjadi berkesan kerana berjaya mengabungkan kesemua jenis buah2an dan sayuran yang amat penting untuk pembinaan sistem pertahanan semulajadi badan. Saya telah menggunakan monavie ini keatas pesakit barah kronik bersama vitamin B17 dan saya dapati penyembuhannya menjadi amat pantas. Umum mengetahui pesakit2 barah terutamanya yang sedang atau yang telah menjalani kimoterapi akan hilang selera makan dan ini akan menyebabkan tidak cukup enzim dan nutrin untuk menghasilkan antibodi. Dalam sesetengah kes barah kronik segala enzim dan nutrin penting ini terpaksa disuntikan terus kedalam saluran darah atau memasukkannya melalui tiub ke sistem penghadaman. Mereka yang menjalani kimoterapi atau tembakan radiasi adalah golongan yang berada dalam zon merah kerana kemusnahan secara besar besaran sistem pertahanan semulajadi badan dan ramai dari mereka meninggal dunia kerana diserang olih penyakit2 sampingan seperti demam, selsema dan yang paling kerap ialah jangkitan paru paru. Namun barah sering disalahertikan sebagai penyebab utama kematian. Jus monavie mudah digunakan kerana ia dalam bentuk cecair yang akan diserap dengan mudah olih badan. Untuk pengidap2 barah kronik, pengambilan 5 sudu besar 4 kali sehari adalah memadai untuk mendapatkan bekalan yang mencukupi untuk badan. Olih kerana produk monavie datang dalam pelbagai jenis campuran buah2an bergantung kepada penyakit yang anda hadapi, disyorkan untuk pesakit barah meminum “monavie essiential” kerana ia mempunyai kebanyakkan zat2 dan nuitren yang bolih membantu pembinaan sistem pertahanan semulajadi badan. Antaranya ialah fiber, vitamin A, C dan E dan ia adalah produk antioksidan yang yang amat mustahak dalam melawan barah.
Sila rujuk dibawah”
“INGREDIENTS AÇAI APPLE GRAPE PEAR ARONIA PRUNE KIWI CRANBERRY BLACK CURRANT BLUEBERRY POMEGRANATE WOLFBERRY CAMU CAMU MAQUI ACEROLA BANANA CUPUAÇU BILBERRY JABUTICABA  “In excess, free radicals produce harmful oxidation that can damage cell membranes and accelerate the aging process.MonaVie’s freeze-dried açai has a higher ORAC score than any other fruit or vegetable tested to date, boasting an antioxidant capacity more than 15 times higher than whole blueberries and more than 20 times higher than whole raspberries (J Agric Food Chem. 2006, 54(22):8604-10). Health experts agree that a diet rich in a variety of antioxidants helps fight the effects of aging and is essential to maintaining good health. Features a low score of 46 on the Glycemic Index (GI), which measures how the foods you eat impact your blood sugar levels.AçaVie is an antioxidant packed ingredient that combines our patented açai and juçara freeze-dried powder and puree with Enlivenox™, a proprietary açai compound boasting 10 times more polyphenols than traditional açai”

NOTA PENTING: Mohon maaf saya lupa dari mana saya dapat artikel diatas. Jika anda tidak cukup wang membeli monavie, adalah lebih baik buat terapi jus sendiri di rumah kerana jus buah dan jus sayur yang anda buat adalah segar semulajadi, tiada olahan manusia, tiada pengawet, tiada pewarna , tiada perasa dsbnya. Yakinlah dengan yang semulajadi. Ketahuilah bahawa yang semulajadi itu lebih baik daripada olahan manusia. Anda wajib beli buku caracara membuat jus buah2an dan buku caracara membuat jus sayur2an. Kisar sendiri dan gunakan penapis kapas. Elakkan mengguna penapis poliester nylon atau penapis sedari fiber sintetik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.