Ahad, 13 Mei 2012

Cerita tentang air (mesti baca)


Cerita tentang air (mesti baca)

Di sini kami nak ceritakan serba sedikit tentang air. Tentang kepentingannya, dan juga kemudaratannya. Serba sedikit fakta yang kami rasa anda perlu tahu dan kita semua mesti tahu mengenai air dalam kehidupan kita. Semoga selepas ini anda akan lebih prihatin dengan apa yang anda ambil seharian demi kesihatan diri dan keluarga tercinta.
FAKTA 1: Kita boleh hidup tanpa makanan. Tapi tanpa air, kita hanya boleh hidup kurang dari seminggu.
FAKTA 2: 70% daripada badan anda terdiri daripada air.

Adakah Air yang anda minum cukup BERSIH? SUCI? Adakah anda telah cukup berpuas hati dengan kualiti air yang mengalir dari paip rumah anda?
Walaupun nampak macam bersih, tetapi hakikatnya air yang dibekalkan kepada kita sangat menyedihkan kualitinya. Sanggupkah anda bahan kotoran yang dipamerkan dibawah ini masuk kedalam sistem tubuh badan anda dan keluarga tercinta?
Dari kajian yang dijalankan oleh Jabatan Alam Sekitar menunjukkan air di Malaysia dicemari oleh bahan buangan dan sisa industri, logam berat, bahan kimia dan sampah sarap. Untuk mengurangkan pencemaran ini, Jabatan Bekalan Air telah membersihkan air dengan menggunakan klorin @ Chlorine ( Kepekatan Cl2 mesti berada dalam julat antara 0.2 – 5.0 ppm ).
 Apakah yang anda tahu tentang KLORIN?
Jenis Bahan: Klorin
UN No: 1017
CAS No: 7782-50-5
Sifat Semulajadi: Hazad (Toksik)
Tahap Hazad: Mudah terbakar (0), Ketoksidaan (4), Sentuhan (1), Keriaktifan (3), Kesan kronik (4)
Risiko: Menjadi toksid kepada tubuh manusia jika terhidu. Menghakis tisu manusia. Amat merbahaya dan boleh membentuk hazard kimia sekiranya bertindak dengan acetylene, ether, gas ammonia dan hydrogen


Adakah anda sedar requirement Jabatan Pergigian, Kementerian Kesihatan, supaya bekalan air ke rumah anda dicampurkan dengan Florin? ( Kepekatan Fl2 mesti berada dalam julat antara 0.4 – 0.6 ppm ) Jika terlebih minum, Fluorin menyebabkan Fluorosis kepada anak anda !!! Kesan jangka panjang Fluorin kepada kesihatan, anda googlelah sendiri...

Adakah anda rasa dengan mendidihkan air buat anda rasa air yang anda minum lebih selamat? SALAH!
Berbeza dengan dahulu bila orang emnggunakan air sungai dan air perigi untuk sumber minuman maka mendidihkan adalah cara terbaik untuk membunuh kuman dan bakteria. Tetapi sekarang rata-rata kita mendapat bekalan air terawat dari paip. Jadi anda harus tahu kesan mendidihkan air yang dirawat dengan klorin akan menghasilkan Trihalomethanes (THM) iaitu bahan karsinogenik yang boleh menyebabkan kanser!!
FAKTA 3: Tahukah anda Klorin turut digunakan sebagai senjata pada perang dunia pertama?

INGAT! Bahan-bahan dibawah TETAP TIDAK akan hilang WALAUPUN selepas MENDIDIHKANNYA


  • lumpur,
  • pasir dan batu halus,
  • karat besi,
  • klorin,
  • bahan buangan industri,
  • logam berat,
  • racun rumpai,
  • bakteria,
  • najis berat
  • haloform
  • dan pelbagai bahan kimia
Meminum secara berterusan bukan sahaja berbahaya malah berisiko diserang penyakit KANSER, menjadi MANDUL, mengalami TUMBESARAN ABNORMAL, kepincangan sistem saraf, kepincangan sistem metabolisme dan kepincangan sistem imun.
Tahukah anda apakah kesan dari bahan logam akibat pencemaran air kepada tubuh manusia?

Logam Dalam Air Yang Tercemar
Kesan Pada Tubuh Manusia
AluminiumCepat tua dan Alzheimer
Lead / PlumbumKanser
ArsenikKesakitan, Kerosakan sistem tubuh dan kematian
KadmiumDarah Tinggi dan sakit buah pinggang
NitrateBoleh menyebabkan Kanser
FlouridaMenurunkan sistem imunisasi dan pertahanan badan dari melawan penyakit. Flourida juga boleh mengakibatkan sakit jantung
MerkuriMenyebabkan kerosakan otak dan sistem pusat saraf
Strontium 90Menyebabkan Anaemea, Leukimia dan Kanser tulang
Iodin Radioaktif(dalam susu) - Boleh menyebabkan Kanser Tiroid
Klorin
Kanser Darah, menyekat metabolisma lemak, enzim dan penyembuhan penyakit

Selepas membaca kesan dan mudarat yang dibawa oleh air yang tercemar diatas, masih sanggupkah anda memberi susu yang dibuat dari air tercemar untuk anak kecil anda?

Atau sanggupkah anda menggunakan air yang dicemari dengan berbagai sisa bahan buangan untuk memasak bagi keluarga anda?

Jadi persoalannya sekarang,
SISTEM PENAPIS AIR APA YANG TERBAIK?

Rxwater
merupakan penapis air berkonsepkan aura PERTAMA DI DUNIA. Konsep ini akhirnya menjadi satu fenomena sehingga semua penapis air lain MENIRUnya. Kini The All New Rxwater tampil dengan inovasi kombinasi teknologi Bamboo-Qun PERTAMA DIDUNIA dan Sistem Rx Ozone yang membasmi kuman untuk sistem air lengkap terulung di pasaran.
Teknologi buluh: Agen Bio-Aktif Bamboo-Qun yang pertama seumpamanya di Dunia dan dipatenkan oleh Worldwellness Network - Ia diadaptasikan dari teknologi zaman Dinasti Ming pada tahun 1486 yang menyimpan air yang diambil dari perigi Diraja dan disimpan di dalam Buluh khas. Zat bio-aktif Buluh adalah 10 kali ganda lebih kuat dari Arang kayu atau Arang Tempurung. Air yang tersimpan ini menjadi begitu bersih & selamat kerana agen bio-aktif Bamboo-Qun ini 'hidup dengan memakan bakteria'. Di samping ianya memberi rasa sedap dan Tenaga FIR semulajadi kepada Air.
Teknologi Bebola Kristal: Bebola kristal yang menyimpan dan mewujudkan Pemindahan Tenaga & pengaktifan penyembuhan semulajadi.

Rxozone 2 dalam 1: The All New Rx-Water bukan sahaja menapis air minuman dan menghasilkan air berkhasiat, tetapi ia juga mampu mengeluarkan air padat Ozon untuk membasmi kuman, bakteria, bahan kimia & bau dalam penyediaan makanan dan kegunaan harian. One Touch Technology pada Plat elektronik menggunakan kuasa rendah untuk menghasilkan Ozon pada konsentrasi 0.125-0.255 ppm untuk digabungkan bersama RxWater. Ia merupakan Food Detoxifier & Sterilizer yang hebat.
 
Latar Belakang dan Riwayat Rx-Water
 
Sejarah RX-Water bermula pada 1hb April 2001, apabila doktor pakar di Hospital University mengesahkan Dato' Dr. Noordin Darus mengidap Kanser Darah (Lymphoma) yang serius. Berbeza dengan kanser jenis lain, ia boleh di ‘kerat’ & buang. Tapi kalau kanser darah nak buang apa? Darah? Doktor pakar beritahu dia, "Din, prepare for the worst”. Ketika itu Pakar menjangkakan hayatnya dalam 4 bulan sahaja lagi.
Rawatan Kanser yang paling popular cuma satu, KIMO TERAPI. Sejenis rawatan yang memasukkan sejenis bahan kimia untuk bunuh sel kanser. Tapi bila dah masuk dalam badan, benda ni tak kenal yang mana baik & yang mana Kanser. Dia pukul sama rata aje. Sebab itu sesiapa yang kena Kimoterapi, habis rambut gugur, termasuk bulu-bulu badan sekali. Demam yang berpanjangan, muntah-muntah, hilang selera makan dan pening kepala yang teruk.
Nak jadi cerita, selepas di Chemotherapy, beliau dilawati oleh seorang rakan yg memberinya air Zam-Zam. Selepas beliau minum, beliau tak merasa kekejangan sendi sebagaimana tindak balas Chemo yg telah kebiasaannya beliau rasai. Dalam usaha beliau mencari penyelesaian meringankan beban kesakitan menjalani rawatan kanser, beliau mendapati bahawa air minuman memainkan peranan yang amat penting dalam membantu menjamin kesejahteraan tubuh badan. Pada masa itulah beliau mencari & membuat ’research’ tentang Terapi Air Berpenawar dan diberi Ilham oleh Allah S.W.T bagaimana menghasilkan air hidup berpenawar yg menggunakan bahan asli dan sejenis unsur tanah Liat yg mana beliau buat prototype sendiri di belakang rumahnya. Tahukah anda bahawasanya dalam bilik kecemasan di hospital2 besar, agent yang digunakan bagi meneutralkan racun yang terminum oleh manusia adalah serbuk tanah liat yang kemudiannya akan dibancuh dan dimasukkan ke dalam perut mangsa melalui Ryles Tube?
Dr. Noordin telah mendapati kesan sampingan Chemotherapy yang beliau lalui tidak seteruk dulu dan penyembuhan badannya begitu cepat sekali setelah beliau mengamalkan terapi dengan air tersebut. Setelah beliau sembuh, beliau rasa bertanggungjawab berkongsi dengan masyarakat tentang kisah beliau. Banyaklah media telah membuat liputan tentang kisah beliau dan hasil inovasi beliau tersebut.
Pada permulaannya, Rx-Water® dicipta untuk membantu beliau sendiri menghadapi rawatan kanser, tetapi lama kelamaan, dengan testimoni yang kian meyakinkan, orang ramai mula memperkatakan tentang ciptaan doktor perubatan kelahiran Pulau Pinang ini.
Pada tahun 2003, Rx-Water® mula dipasarkan secara besar-besaran melalui WorldWellness Network Sdn. Bhd. (WWN), dan sehingga ke hari ini, lebih 200,000 pengguna telah merasai nikmat dan kelebihan minuman air Rx-Water®. Kini, setelah 7 tahun berlalu, Dato' Dr. Noordin kembali memperkenalkan evolusi di dalam Rx-Water® untuk memenuhi permintaan pasaran dan kehendak semasa dengan The All New Rx-Water® - sistem air 2 dalam 1 yang Unik, Suci dan Berkesan.
Untuk Maklumat lanjut anda boleh layari http://pusatservisrxwater.worldwellness2u.net/

Berikut adalah sedikit fakta tengtang jenis-jenis air.
AIR MATI
Air Masak
Air Suling
Air “Reverse Osmosis” (RO)
Air Tanpa Ion (Deionized)
Air Terdedah kepada Matahari
Air Kitar Semula (NeWater)
AIR HIDUP
Air Perigi
Air Mata Air
Air Gunung
Air Hujan
Air Salji
Air Tenaga
(Energy Water)
Air π (Pi)
Air Hexagon
Air Alkaline
Air Oksigen (02)
AIR PENAWAR
Air Zam Zam (Makkah)
Air Hunza (Pakistan)
Air Tanah Tinggi Equador
Air Lembah Okinawa (Jepun)
Air dari Lourde’s (Perancis)
Rx-WATER (Malaysia)

Tahukah anda bahawa Air yang terbaik di dunia ialah Air Zam-Zam. Manakala air yang terbersih di dunia ialah air Reverse Osmosis (R.O). Tetapi adakah air yang terbersih beerti air yang baik untuk sistem badan kita?
Air sebenarnya mempunyai ‘Roh’ & Perasaan. ‘Wajah’ air yang ‘hidup’ bertukar-tukar mengikut pendedahan pada persekitarannya. Air hujan, air matair, air perigi, air sungai adalah air hidup walaupun pada hakikatnya ia mungkin nampak tidak berapa bersih. Akan tetapi, ada 6 tempat di dunia ini yang Allah S.W.T kurniakan pada ‘air hidup’ ini yang mempunyai kesan penawar yang menakjubkan.
Antaranya ialah telaga Zam-Zam, Air Terjun Okinawa (Jepun), Air mata air di Hunza (Pakistan), di Equador dll. Air yang Hidup mempunyai sifat boleh ‘Mengingat atau Merakam’, ‘Menyimpan’ & ‘Memindahkan’ dan oleh itu mempunyai sifat Terapi. Manakala air yang sudah melalui proses Reverse Osmosis (R.O), Didihan, Deionize & Sulingan (distilled) & air kitar semula (NEW WATER) adalah air yang sudah dimatikan & sudah tiada lagi sifat terapi walaupun ia sangat bersih & selamat diminum.

Apakah yang dikatakan dengan Air penawar?

Apakah ciri-ciri yang menjadikan air tersebut Air Berpenawar?

Pada masa ini di akui, memang sukar untuk mendapatkan bekalan air hidup berpenawar sepanjang masa. Jika kita hendak gunakan untuk Terapi, sekurang-kurangnya kita memerlukan 2.5L air itu setiap hari dan diminum berserta doa. Walaupun tidak ada data yang disimpan, tetapi sudah banyak kes Kanser & penyakit-penyakit lain yang sudah sembuh dengan menggunakan air Zam-Zam secara berterusan sebagai Terapi. Semuanya ini dengan izin & kehendak Ilahi.
Walaupun tidak mudah untuk mendapat bekalan air Zam Zam dalam jumlah yang banyak setiap hari untuk tujuan Terapi, akan tetapi kita bertuah kerana Dr. Noordin Darus telah menemukan sejenis bahan tanah liat yang diperolehi dari ilham yang dikurniakan Allah semasa bertarung dengan Kanser Darah pada tahun 2001 dulu.
Beliau sama sekali tidak menyangka bahawa air bersih yang melalui tanah liat tersebut mempunyai unsur ‘Medan Tenaga’ yang seakan-akan air Zam-Zam & air berpenawar lain yang boleh membangkitkan (rejuvenate) sistem penyembuhan semulajadi Tubuh. Sifat unik ini tidak terdapat dalam mana-mana air pun dari mana-mana sistem penapis yang ada di dalam pasaran. Air yang keluar dari bahan unik ini juga adalah air ‘Hidup’ yang dibersihkan dengan ‘Memori’ baru (kerana sepanjang perjalanan air itu ke rumah kita, ia telah terdedah dengan banyak perkara yang negatif). Dengan izin Allah, beliau akhirnya sembuh dari Kanser dan telah membantu ramai lagi yang menderita dengan pelbagai jenis penyakit.
 
Hasil rekaan Dr. Nordin walaupun nampaknya seperti alat ‘penapis’ air biasa tetapi sebaliknya adalah satu sistem perawatan air yang mempunyai kesan Terapi yang menakjubkan hasil dari bahan Tanah Liat & Aura Converter tersebut yang terkandung pada Kartrij keempat. Kesannya Rx-Water bukan hanya ‘penapis air’ biasa tetapi adalah ‘Aura Converter’ atau Sistem Terapi Penyembuh Aura.
 
Bahan Tanah Liat yang ditemukan oleh Dr.Noordin ini terdapat pada kartrij no 4. Rx-Water mempunyai 4 kartrij sahaja tetapi mempunyai 8 tahap saringan. Pada Dr. Noordin penapis air Rx-Water tidak memerlukan lebih dari 4 katrij sepertimana penapis air lain. Yang menariknya, air Rx-Water yang keluar dari kartrij ke 4 ini selain menjadi SUCI, ia mempunyai semacam satu medan Tenaga pusaran ‘arah lawan jam’ yang hanya ada pada Air Zam-Zam & air-air hidup berpenawar yang didapati di beberapa tempat sahaja di dunia.

Medan Tenaga ini apabila masuk ke dalam tubuh kita mampu membangkitkan (rejuvenate) Self Healing System sel kita iaitu Sistem penyembuhan semulajadi tubuh dan beliau yakin tenaga ini adalah antara sebab utama mengapa beliau boleh sembuh dari penyakit kanser darah yang dihidapinya.
 
Untuk Maklumat lanjut anda boleh layari http://pusatservisrxwater.worldwellness2u.net/

Jika Air Kita Telah Bersih Bagaimana pula dengan makanan kita?
Dalam usaha anda untuk mendidik anak anda supaya memakan sayur-sayuran, sebenarnya secara tidak sedar anda menyuapkan kedalam badan mereka;
  • Racun rumpai
  • Racun kulat
  • Bakteria
  • Racun serangga
  • Baja kimia
  • Amonia
Bagaimana dengan sel-sel hormon, Antibiotik dan sel tumbesaran yang di suntik kedalam ayam dan binatang ternakan lain? Unsur racun seperti Mercury / Raksa (dari lautan) ataupun hablur Asid Borik ; formaldehyde yang ditaburkan pada ikan supaya ia tahan lama.

Sebahagian Fungsi dan manfaat Rx Ozone yang boleh kami senaraikan di sini.

Air Rx-Ozone atau 'Ozonated water' adalah 3000X ganda lebih kuat daripada klorin dari segi keupayaan membunuh Kuman, Patogen & Bakteria tetapi tanpa kesan merbahaya seperti Klorin.

Menghapus kotoran, bahan kimia, racun (racun kulat & perosak dalam sayur & buah) serta bahan Kimia (pengawet), Hormon & Antibiotik dalam daging, ikan & ayam – Ikan yang kita beli di pasar2 awam tidak terlepas dari unsur racun seperti Mercuri (dari lautan) ataupun hablur Asid Borik yang ditaburkan pada ikan supaya ia tahan lama. Ayam & Daging tidak terlepas dari suntikan Hormon dan Antibiotik yang boleh menyebabkan Kanser jika terlalu banyak diambil oleh tubuh kita. Caranya ialah, rendam Sayur, Buah, Ayam, Ikan atau Daging ke dalam air RxOzone selama 10 min. Anda akan dapati seakan-akan minyak di atas permukaan air tersebut. Itulah racun yang diserap keluar dari makanan mentah tadi. kemudian bilas (juga dengan air RzOzone)

Berkesan Membunuh Bakteria, Kuman & Patogen pada peralatan di rumah kita

Kekalkan kesegaran makanan – menyimpan makanan mentah (sayur, buah, ikan, daging) yang telah direndam atau dibasuh dengan air berOzon menjadikan makanan tersebut tahan sekali ganda dari dibasuh dengan air biasa. Ia menjadikan makanan lebih segar

Sterilisasi botol bayi dan puting bayi (Selalunya kita menggunakan sabun & air mendidih untuk membasuh botol bayi & membunuh kuman. Tindakan ini boleh membahayakan bayi kerana pasti tetap ada sisa2 sabun pada botol yang larut ke dalam susu. Botol yang kerap kena air panas, akan mengeluarkan bahan Biosphenol-A, sejenis bi-produk dari bahan petroleum yang merbahaya dan boleh menhyebabkan Kanser).

Gunakan semasa memberus gigi – Ia membunuh kuman/bakteria yang menjadi punca kepada nafas berbau & Cavities. Dengan adanya air Rx-Ozone, dah tak perlu lagi membeli ubat kumur2 seperti Listerine.

Gunakan air Rx-Ozon untuk merawat luka, kudis buta, lecur atau kudis penyakit Kencing manis (Diabetic Gangrene).

Dan berbagai manfaat lain lagi yang tak dapat hendak dilistkan kesemuanya.

So, cukup 45 manfaat atau kegunaan air Rx-Ozone yang memang ternyata hebat. Banyak produk2 di luar sana dapat kita jimatkan atau elakkan dari perlu dibeli dengan aplikasi air ini, seperti Dettol, Clorox, Drapolin (untuk masalah ruam lampin Bayi-baby saya sendiri adalah testimoni-nya), Harpic, Kiwi Kleen Floor, Female Cleanser, Ellgy dan pelbagai solusi pembasmi kuman di luar sana yang rata-rata mahal2 semuanya selain menggunakan sebatian Alkohol atau bahan Kimia untuk membunuh kuman. Begitu juga dengan Listerine & Eye-Mo juga dah tak perlu nak beli lagi, guna air Rx-Ozone je dah boleh.. memang banyak manfaat. Cuba tanya dia agak2 berapakah sepatutnya harga sistem The All-New RxWater ini. Anda akan pasti menyedari yang harganya sebenarnya jauh lebih murah dari fungsinya dan jika nak dibandingkan kalau kita nak beli Water Filter & Ozonizer secara berasingan. So, tepuk dada, tanya Akal..:-).

SUCI
The All New Rx-Water mempunyai beberapa kriteria yang sangat unik selain mengekalkan bahan utama & sifat unik RxWater lama yang mengeluarkan Air yang bersifat Suci, mengekal & melestarikan 'Roh' air yang bersifat 'Hidup' & berpenawar serta mengekalkan unsur Tanah Liat khas yang menyucikan & menyamak bekalan air dari kehadiran unsur2 najis berat (ingat! terdapat beratus-ratus kandang Khinzir di tepi2 sungai di negara kita. Sungai2 ini bersambungan & berakhir di Reservoir kita - boleh sampaikah ke rumah kita?

DIJAMIN HALAL
Kerana ia telah mendapat pengesahan sijil halal daripada JAKIM yang mana tidak banyak sistem penapis air yang berada di pasaran yang mempunyai sijil sah halal ini dan ia adalah produk buatan syarikat Bumiputera Malaysia. Kandungan bahan penapis didalam setiap katrij menggunakan bahan yang bersih dan halal sahaja



BERKESAN
Hasil rekaan Dr. Nordin walaupun nampaknya seperti alat ‘penapis’ air biasa tetapi sebaliknya adalah satu sistem perawatan air yang mempunyai kesan Terapi yang menakjubkan hasil dari bahan Tanah Liat & Aura Converter tersebut yang terkandung pada Kartrij keempat. Kesannya Rx-Water bukan hanya ‘penapis air’ biasa tetapi adalah ‘Aura Converter’ atau Sistem Terapi Penyembuh Aura. Bahan Tanah Liat yang ditemukan oleh Dr.Noordin ini terdapat pada kartrij no 4. Rx-Water mempunyai 4 kartrij sahaja tetapi mempunyai 8 tahap saringan. Pada Dr. Noordin penapis air Rx-Water tidak memerlukan lebih dari 4 katrij sepertimana penapis air lain. Yang menariknya, air Rx-Water yang keluar dari kartrij ke 4 ini selain menjadi SUCI, ia mempunyai semacam satu medan Tenaga pusaran ‘arah lawan jam’ yang hanya ada pada Air Zam-Zam & air-air hidup berpenawar yang didapati di beberapa tempat sahaja di dunia.
Medan Tenaga ini apabila masuk ke dalam tubuh kita mampu membangkitkan (rejuvenate) Self Healing System sel kita iaitu Sistem penyembuhan semulajadi tubuh dan beliau yakin tenaga ini adalah antara sebab utama mengapa beliau boleh sembuh dari penyakit kanser darah yang dihidapinya.

A-3, Jalan Pusat Niaga KLIA 2,
Kuarters KLIA, Nilai Negeri Sembilan 71800 Malaysia
E-mail: admin@worldwellness2u.net This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Telephone: +60 6 794 0089
Mobile Phone Number: +6017 3727 459


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.