Isnin, 26 November 2012

Nasi Ada Arsenik


Nasi ada Arsenik

Tadi terbaca satu info.. selalu makan nasi boleh meningkatkan tahap arsenik dalam badan.. betul ker?? dimana Laporan Pengguna memberi amaran bahawa seseorang yang makan nasi setiap hari akan meningkatkan tahap arseniknya sebanyak 44%, utk maklumat lanjut... boleh klik SINI..
APA ITU ARSENIK??

Arsenik adalah bahan toksik yang terdapat dalam makanan, air dan barangan isi rumah. Ketahui lebih lanjut mengenai keracunan arsenik, simptom, rawatan, dan pencegahan. Arsenik adalah bahan toksik yang terdapat dalam makanan, air dan barangan isi rumah. Asap rokok, detergen dobi, makanan tulang, makanan laut, bir dan juga air minuman beberapa arsenik item boleh dimakan. Sakit kepala, kekeliruan, mengantuk, dan juga sawan boleh kesan keracunan arsenik. Masalah muntah-muntah, cirit-birit, buah pinggang, hati dan paru-paru boleh berlaku, termasuk kematian dalam kes-kes yang teruk. Berikut adalah cara untuk mengelak dan menyembuhkan keracunan arsenik.

Arsenik yang ditemui di tempat yang berlainan. Arsenik adalah digunakan untuk racun perosak seperti tikus dan tikus, dan boleh digunakan untuk membunuh apa-apa benda yang hidup. Arsenik didapati dalam jumlah yang kecil dalam banyak perkara yang kita makan. Beberapa barangan makanan yang mungkin mengandungi arsenik adalah makanan laut, air, makanan tulang, dolomit, rumpai laut, garam, dan bir. Jika anda bekerja dalam pekerjaan yang menghasilkan apa-apa jenis racun perosak, racun serangga pertanian atau semburan mana-mana ini, anda berisiko keracunan arsenik. Pekerjaan lain yang berisiko peleburan tembaga, perlombongan, biri-biri mencelup dan industri pelogaman. Pendedahan terus kepada arsenik membina dalam sistem dan terdapat kesan terkumpul.Lebih banyak anda terdedah lebih serius akibatnya.

Keracunan Arsenik biasanya ditentukan oleh analisis rambut. Jika arsenik dijumpai dalam folikel rambut, ia akan tinggal di sana selama bertahun-tahun. Jika ia dalam folikel rambut anda, ia biasanya di dalam badan anda juga. Arsenik juga disimpan dalam kuku dan kulit. Pendedahan kepada arsenik adalah disyaki sebagai punca pelbagai jenis kanser. Jenis-jenis kanser yang terdapat dalam pekerja yang kerap terdedah kepada arsenik: kanser kulit, kanser scrotal, kanser hati, kanser sistem limfa, dan kanser paru-paru. Gejala keracunan arsenik bermula dengan sakit kepala, kekeliruan dan mengantuk. Sebagai keracunan, sawan dan perubahan pigmentasi kuku mungkin berlaku. Apabila keracunan menjadi akut, gejala boleh termasuk cirit-birit, muntah-muntah, darah dalam air kencing, kekejangan otot, kehilangan rambut, sakit perut, dan sawan yang lebih. Organ-organ badan yang biasanya terjejas oleh keracunan arsenik adalah paru-paru, kulit, buah pinggang dan hati.Keputusan akhir keracunan arsenik koma atau kematian.

Jika anda mengesyaki bahawa anda sedang terdedah kepada arsenik diet anda perlu untuk memasukkan banyak sulfur. Sulfur boleh menghapuskan beberapa arsenik daripada badan.Makanan yang mengandungi sulfur, telur, bawang, kacang, kekacang, dan bawang putih. Sulfur boleh dibeli dan diambil dalam bentuk tablet juga. Asid amino yang menyediakan sulfur cysteine.Periksa dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan.

Fiber juga boleh membantu untuk lintah arsenik dari sistem anda dengan melampirkan kepadanya dan mencuci keluar. Termasuk banyak serat dalam diet anda dengan memakan bijirin penuh dan bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran.

Jika seseorang tidak sengaja ingests arsenik mentadbir 5 tablet arang dengan serta-merta. Ambil 5 more tablet arang 15 minit kemudian dan sekali lagi setiap lima belas minit. Pergi segera ke bilik kecemasan. Tablet arang harus menjadi sebahagian daripada kabinet, setiap ubat untuk apa-apa jenis keracunan. Chelation terapi adalah satu pilihan jika anda mempunyai keracunan arsenik. Terapi Chelation digunakan untuk menghapuskan logam toksik seperti kadmium, arsenik, plumbum, raksa dari tubuh kita. Logam dan mineral boleh menyumbat sistem kita dan boleh dikeluarkan dengan terapi chelation. Prosedur yang telah dilakukan selama empat puluh tahun di Amerika Syarikat dan selamat. Chelation terapi adalah satu siri suntikan ethylenediaminetetra aacetic acid (EDTA) yang dilakukan di pejabat doktor.

Anda juga boleh melakukan terapi chelation di rumah dengan lebih formula chelation kaunter yang dibeli di sebuah kedai makanan kesihatan atau kedai dadah. Kebanyakan dibuat dengan alfalfa, bawang putih, serat, Turin dan selenium. Cecair atau tablet alfalfa, diambil tiga kali sehari dengan makanan, menyahtoksin hati dan chelates bahan-bahan dari badan. Koenzim Q (10) memperbaiki peredaran darah yang membolehkan bahan-bahan toksik untuk meninggalkan badan. L-lysine, sejenis asid amino, menyahtoksin logam berat yang berbahaya dari sistem kami. Pektin rutin dan epal boleh diambil untuk mengikat dengan logam toksik yang tidak diingini dan menyingkirkan mereka dari badan melalui saluran usus. Apabila melakukan apa-apa terapi chelation, pastikan bahawa anda menggantikan kehilangan mineral penting dengan mengambil alfalfa, besi, rumpai laut dan zink di samping biasa anda dengan pelbagai vitamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.