Sabtu, 10 Mac 2012

telefon-bimbit-dan kanser otak



Salam.. Kali ini lady nak kongsikan satu artikel berkaitan dengan risiko yang perlu dihadapi oleh pengguna telefon bimbit. Majority daripada kita menggunakan telefon bimbit dan telefon bimbit merupakan suatu keperluan bagi sebahagian besar dari kita. Artikel yang lady kongsikan di sini adalah berkaitan dengan kanser otak yang turut disumbangkan oleh kesan penggunaan telefon bimbit. Lady juga turut menemui satu artikel yang menyangkal artikel ini.. tetapi oleh sebab lady lebih mempercayai kesan negatif maka lady kongsikan kesan negatif. Bagi lady, artikel ini jauh lebih telus daripada artikel yang menidakkannya.

Barangkali sebahagian besar daripada kita pernah membaca artikel ini.. Mungkin kali ini boleh baca sekali lagi dan cuba selami sendiri berdasarkan pengalaman peribadi.. kaitkan dengan pengetahuan asas kita berkaitan dengan gelombang dan radiasi.. adakah kita pernah rasa kelainan apabila menggunakan telefon bimbit dalam jangka masa yang lama..

Penyelidikan terbaru menunjukkan bukti yang semakin kukuh yang mengatakan pengunaan telefon bimbit melebihi 10 tahun boleh menyebabkan barah otak. Penyelidikan itu juga berpendapat yang telefon bimbit mungkin boleh membunuh manusia lebih dari rokok. Menurut saintis yang menerbitkan hasil penyelidikan itu dalam laman webnya, risiko untuk mendapat barah otak adalah 2-4 kali ganda dan terjadi pada otak pada belah kepala yang lebih kerap kegunaan telefonnya.

Terdapat bukti kuat yang kanser otak seperti acaustic neuroma dan astrocystoma berkaitan dengan penggunaan telefon yang berlebihan terutamanya pada bahagian dimana telefon lebih kerap digunakan. Dia memberikan peringatan kepada orang ramai untuk mengelak dari mengunakan telefon bimbit dan menyeru industri telefon bimbit agar merekacipta telefon yang lebih selamat digunakan.

Baru-baru ini, Agensi persekitaran Eropah (The European Environment Agency) menyarankan yang pengunaan telefon bimbit di kurangkan di negara Perancis dan German terutama dikalangan kanak-kanak. Berita yang mengejutkan ini menjadi nyata apabila Professor Khuranam ( Pakar Bedah Otak) mengkaji lebih dari 100 penyelidikan tentang kesan yang terjadi akibat telefon bimbit dan memberi amaran yang ia akan terbukti 10 tahun akan datang.

Menegaskan yang kanser otak ini lebih kerap dijumpai dalam keadaan yang sudah teruk, dia berkata yang kita berhadapan dengan situasi yang membimbangkan,
kecuali kerajaan mengambil langkah serta merta, kadar kejadian kanser otak dan kematian yang disebabkannya akan menjadi tinggi 10 tahun dari sekarang. The MOA (Mobile Operators Association), walau bagaimanapun menolak penyelidikan Professor Khurana dengan mengatakan yang ia lebih kepada penyelidikan perseorangan dan ia tidak diimbangi oleh analisa saintifik dan bercanggah dengan kesimpulan yang didapati oleh lebih dari 30 analisa pakar santifik bebas yang lain.

Kesimpulan: Demi wang, manusia sanggup melihat manusia lain mati… Contohnya Hawariyin ke12 Yahuza yang sanggup berkhianat menunjukkan tempat persembunyian Nabi Isa kepada pendeta Yahudi untuk dihukum bunuh di Baitul makdis dulu. Pendeta Yahudi membuat Fitnah Bahawa nabi Isa seorang ahli sihir yang menyimpang dari ajaran Nabi Musa. Dakwa mereka yang mengatakan Nabi Isa ahli sihir adalah kerana baginda:
1.   boleh bercakap cakap sewaktu kecil bagi melindungi ibunya yang difitnah dengan Izin Allah, 
2.  boleh menghidupkan burung yang dibuat dari tanah liat dengan Izin Allah, 
3.   boleh menghidupkan orang mati dengan Izin Allah, 
4.   boleh menyebabkan orang buta melihat kembali dengan Izin Allah, 
5.   boleh menghidupkan orang mati dengan Izin Allah, 
6.  boleh menyembuhkan orang sakit kusta dan sopak dengan Izin Allah, 
7.  boleh menyembuhkan orang cacat tempang kembali berlari dengan Izin Allah, 

Kononnya dengan sihirnya itu, baginda Nabi Isa amat berbahaya dan harus dihukum bunuh dengan disalib atas papan salib di atas satu bukit! Sebenarnya mukjizat Nabi Isa tiada lain hanya sebagai membuktikan kekuasaan Allah dan menyuruh manusia menyembah, membesarkan,  meminta pertolongan dan perlindungan hanya kepada Allah. Nabi Isa pula tidak pula mati seperti Filem The Passion of Christ sebaliknya telah diangkat ke langit oleh Allah semasa 11 orang Hawariyin tidur. Semasa tentera Rom mencari tubuh Nabi Isa, si pengkhianat Hawariyin ke12 iaitu Yahuza telah ditangkap oleh tentera Rom. Muka Yahuza telah diserupakan Allah iras seperti muka Nabi Isa dan Yahuza sebenarnya yang telah disalib oleh Pendeta Yahudi di atas bukit dan bukannya Nabi Isa yang disalib. Sehingga sekarang sebenarnya Penganut Kristian masih tidak pasti siapa yang sebenarnya disalib diatas bukit. Semasa berjalan ke atas bukit, Yahuza yang mukanya telah diserupakan Allah seperti iras baginda Nabi Isa telah melalui siksaan amat perit akibat perbuatan khianatnya terhadap baginda Nabi Isa. Yahuza dikehendaki membawa kayu salib yang berat dan beliau disebat oleh tentera Rom tanpa belas kasihan. Yahuza dipakaikan kawat berduri di dahinya. Walaupun Yahuza beberapa kali menegaskan bahawa beliau bukan Nabi Isa yang sebenar, tiada seorang pun yang mempercayai dan menolongnya. Ini adalah balasan yang setimpal terhadap pengkhianatan yang telah dilakukan Yahuza kepada Nabi Isa. Kemudian Yahuza digantung di atas kayu salib diatas bukit. Siksaan ini menyebabkan Yahuza mati secara perlahan lahan. Di samping Yahuza ada beberapa banduan lain yang mati disalib bersama-samanya. Bukti yang disalib itu adalah Yahuza dan bukannya Nabi Isa adalah melalui Firman Allah: 
Surah 4: ayat 157 Dan karena perkataan mereka: Sesungguhnya kami telah membunuh Al Masih, Isa anak Maryam, seorang rasul Allah. Padahal bukanlah mereka membunuhnya dan bukan pula menyalibnya, melainkan orang yang serupa dengan dia. Sesungguhnya orang orang yang bersalahan tentang Isa itu dalam keraguan, bukanlah dengan pengetahuan, melainkan menurut dugaan saja; dan tidaklah mereka itu membunuh Isa dengan yakin.
4:158 Bahkan Allah mengangkat Isa itu kepadaNya, Allah mahaperkasa lagi Mahabijaksana.

Kitab Al Quran pula tidak pernah berbohong kerana ia terus datang dari Allah melalui perantaraan Malaikat Jibril kepada Rasul Allah Nabi Muhammad s a w yang tidak pernah tahu membaca dan menulis semenjak beliau kecil.

2:2
9:113
11:17
13:1,19
16:102
17:105
18:1,2
22:54
23:70-71
24:40
25:6
28:56,75
29:48
31:3,4,5
41:42,52,53
46:2
56:80,81
68:38-52
69:38-48
73:1-20
74:1-56
83:13

Allah menyuruh kita berfikir kenapa Quran Turun dalam bahasa Arab: Kerana bahasa Arab amat Indah dan Quran dalam bahasa Arab amat susah, payah, sukar dan mustahil untuk ditiru atau digubah oleh manusia walaupun mereka mengumpul cerdik pandai dari serata pelusuk dunia dan cuba meniru atau membuat satu ayat sepertinya!
2:23,24
10:38
11:13,14,17
22:5
17:88
29:48
39:28
87:13,14

Dan Allah menyuruh kita berfikir kenapa Rasul Allah terakhir bukan dari kalangan bani Yahudi seperti yang amat dikehendaki dan amat dicita citakan oleh masyarakat Yahudi.
Kerana Allah telah menurunkan terlampau banyak Rasul dan Nabi (Nabi Daud/David , Ishak/Isaac, Yaakub/Jacob , Yusuf/Joseph , Sulaiman/Solomon , Zakaria/Zaccharia , Yahya/John The Baptist, Danielle , Yunus / ?Eunoch  dsbnya ) dari kalangan bangsa Israel tetapi Rasul dan Nabi Allah ini didustakan, dihina malah ada yang dibunuh oleh bani Israel, contoh Rasul yang dibunuh adalah Nabi Zakaria dan Nabi Yahya. Nabi Daniel dilontarkan ke dalam kandang singa. Bani Israel juga telah mengubah isi kandungan kitab Torah sesuai dengan tuntutan nafsu (contoh nafsu seks dan menghalalkan riba) mereka. Akibatnya Nabi Yahya (John The Baptist) telah dipancung kerana menghalang perkahwinan antara Raja Herodus dengan anak saudara perempuannya yang cantik jelita. Nabi Muhammad sendiri banyak Orang Yahudi yang ingin membunuhnya tetapi telah banyak kali pula dilindungi Allah Taala. Hari ini Kitab injil juga sudah tidak asli dan telah diubah oleh pendeta Yahudi yang berkepentingan bersesuaian dengan kehendak nafsu dan perniagaan mereka. Bangsa Yahudi adalah bangsa yang amat mementingkan keduniaan dan wang! Buktinya ada golongan mereka yang disumpah menjadi beruk akibat pergi menangkap ikan pada hari yang dilarang mereka menangkap Ikan.

Maryam telah pergi bersama Ummu Yahya bertanya kepada tentera Rom sambil merayu ditunjukkan dimanakah pusara anaknya. Tentera Rom memarahinya sambil menunjukkan kubur yang kononnya makam Nabi Isa. Semasa pergi ke sana Maryam ternampak seorang lelaki (Malaikat Jibril a.s.) yang sedang berdiri di sebelah kubur Yahuza. Lelaki itu memberitahu Maryam bahawa itu bukan pusara Nabi Isa anaknya tetapi kubur Yahuza. Jika Maryam tidak percaya carilah keluarga Yahudi yang kehilangan anak dan memang ada keluarga Yahudi yang mencari-cari anak mereka (Yahuza) yang tidak pernah ketemu selepas itu. Hanya Maryam yang boleh nampak lelaki (Malaikat Jibril a.s.) itu manakala Ummu Yahya tidak dapat melihat atau mendengarnya berkata kata. (Sumber Rujukan : Nabi Isa as diangkat ke langit - Mohd Zaid Sani dan Ayesha Abdullah Scott).

Maryam juga mendapat petunjuk selepas itu bahawa yang dibunuh adalah Yahuza yang telah diserupakan mukanya seperti Nabi Isa melalui mimpi dia bertemu anaknya Nabi Isa. Maryam telah bermimpi berjumpa dengan Nabi Isa yang memaklumkan kepada bondanya baginda selamat dan telah diangkat ke langit. Serta bahawasanya yang disalib itu adalah Yahuza yang telah diserupakan Allah mukanya seperti muka Nabi Isa.

Tidakkah tuan sedar betapa dasyatnya sahsiah Yahudi, kerana sebelum itu mereka membunuh Nabi Yahya, kemudian membunuh pula ayah nabi Yahya iaitu Nabi Zakaria dan membunuh pula Nabi Isa / Tapi mereka tidak sedar yang dibunuh adalah Yahuza !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.