Sabtu, 10 Mac 2012

vitamin-b17-penawar-kanser



Nampaknya saya banyak terkesan dengan siaran di saluran Astro Oasis. Pernahkah anda menonton rancangan Halal Bio? Halal Bio adalah salah satu siri dokumentari di Astro Oasis yang memaparkan tentang produk bioteknologi yang halal. Salah satu episod yang dipaparkan dalam rancangan Halal Bio adalah berkenaan penawar kanser. Pastinya anda merasa terkejut? Selama ini kita merasakan bahawa kanser adalah penyakit yang sukar untuk diubati atau tiada penawar. Menurut kajian dari Prof Dr Haji Shahrin Abdul Rahman bahawa seramai 50 ribu rakyat Malaysia telah mengidap kanser (berbagai jenis kanser). Pakar-pakar perubatan mengatakan bahawa tiada penawar untuk kanser melainkan melalui radiotherapy dan chemotherapy. Walaubagaimanapun, kedua-dua rawatan ini amat menyakitkan dan peluang untuk sembuh selepas menjalani rawatan ini juga agak tipis. Pernahkah anda melihat pesakit kanser yang telah dirawat dengan kaedah tersebut? Ada yang menjadi semakin kurus. Ada yang gugur rambut. Adakah ini yang dikatakan penawar? Sekiranya anda, keluarga anda, sahabat anda atau sesiapa sahaja yang anda kenali disahkan menghidap kanser. Mahukah anda melihat mereka menjadi semakin lemah dengan rawatan yang diberikan? Pastinya tidak.


Sejarah Vitamin B17

Sebenarnya penawar bagi kanser telah ditemui oleh Dr. Ernest T. Krebs pada tahun 1950. Beliau adalah seorang doktor biokimia dan telah membuat pelbagai penyelidikan tentang penawar yang telah ditemuinya itu selama bertahun-tahun. Beliau menamakannya sebagai Laetrile atau vitamin B17. Namun perkara ini tidak disenangi oleh organisasi multinasional farmaseutikal. Organisasi ini melancarkan propaganda bahawa Vitamin B17 membawa maut dan tidak berkesan merawati kanser. Vitamin B17 tidak diiktiraf dan tidak dibenarkan sebarang pengeluaran dan penjualan di Amerika Syarikat.
Pastinya ada agenda tersembunyi disebalik propaganda yang ditimbulkan itu, sedangkan organisasi ini tahu dan pasti bahawa Vitamin B17 memang berkesan merawat kanser. Ianya ditimbulkan kerana  industri radiotherapy, chemotherapy, X-ray dan pembedahan kanser yang mengaut keuntungan besar pasti akan musnah dan menutup periuk nasi mereka yang terlibat dengan bidang ini. Mesin-mesin yang bernilai jutaan dan ribuan USD akan tersadai. Ubat-ubat penahan sakit seperti morfin, pain killer dan sebagainya tidak akan dapat dijual. Doktor-doktor tidak akan dapat membuat pembedahan untuk membuang sel-sel kanser.
Sebagai seorang Muslim, adakah anda tidak yakin dengan Hadis Nabi S.A.W :
“Tidaklah Allah menurunkan suatu penyakit, melainkan Dia menurunkan ubat baginya” (Ibnu Maajah)
Sumber Vitamin B17

Sebenarnya bahan semulajadi di sekeliling kita adalah sumber utama vitamin B17. Antara bahan yang banyak mengandungi vitamin B17 adalah biji buah apricot. Namun buah ini sukar didapati di Malaysia. Saya teringat ketika berada di Mesir, buah apricot ini dijual dengan harga £2.00 – £4.00 (tahun 1999 – 2002) bergantung kepada kualiti buahnya. Dalam Bahasa Arab ianya dipanggil Mish Mish. Maha suci Allah, biji buah ini mempunyai penawar yang dicari-cari oleh manusia. Selain biji buah apricot, vitamin B17 juga terdapat dalam badam pahit (vitamin B17 mempunyai rasa pahit – badam manis tidak mengandungi B17 ), biji buah epal, biji buah anggur, sekuang, buah beri, ubi kayu, biji buah oren dan biji benih yang lain.

p/s : Selepas ini, anda hendaklah memakan kesemua biji buah-buahan yang dimakan kerana ianya mempunyai penawar kanser


manis malik Reply:
November 6th, 2011 at 2:06 AM
@Haura,
saya ambil b17 dlm bentuk kapsul dlm botol yg mengandungi 300 biji. saya dapatkn ubat ini melalui en kamaruddin ~ sila layari ubatsaya.blogspot.com untuk maklumat lanjut.

Tetapi Haura, anda harus tahu bahawa kanser ni kdg2 akan wujud semula biarpun telah disahkan tiada buat kali pertama diskan. Kerana pd awal tahun akhir tahun lepas kanser saya telah disahkan telah tiada namun pabila saya diskan semula pd pertengahan tahun 2011 , sel kanser masih kelihatan di bahagian tengah leher saya sehingga kini.

Namun ianya tetap statik begitu dan tidak merebak di bahagian lain sebagaimana yg pernah saya alami sebelum ini (sebelum mencuba b17) yg mana kanser tersebut pernah berada di bahagian paru2 kanan dan saluran pernafasan serta di 3 bahagian di pangkal leher saya (tahap 4 doktor kata).

Namun saya redha, kerana ini semua merupakan ujian dr Allah. Saya tetap mengambil b17 sehingga kini. Kita hanya berusaha serta berdoa @ bertawakal, yg menyembuhkan adalah Allah swt.

@manis malik, Thanks manis malik berkongsi maklumat. Sekarang saya dah beli produk b17 ni dari iMama. Erm, patut la ada yang cakap, kanser ni sebenarnya takkan hilang. Susah gak la ye. tapi tak ada yang mustahil dengan kehendakNya. Jangan putus asa, teruskan usaha dan berdoa, smoga dengan hati yg ikhlas dan bersungguh-sungguh, Allah memakbulkan doa kita dan beri kita kesihatan yg baik. Amin. @Haura, saya dah tukar blogsaya….yg dulu dah kena hacks.



Buah manggis mempunyai ORAC (Oksigen Radical Absorption Capacity) yg sangat tinggi iaitu 115,779 berbanding dengan buah2an lain. Saya menyarankan pengambilan 2 ounces VeMMA Mangosteen Plus yg mengandungi 12 vitamin, 65 essential mineral, mangosteen, and aloe vera. Untuk testimoni, sila ke fb (fb : roslinashoed) saya untuk pesakit dari stage 3 ke stage zero dalam masa 3 bulan. Bukan untuk pesakit kanser saja pelbagai lagi 9darah tinggi, kencing manis, dll). Rawatlah penyakit yg ada bagi memudahkan kita untuk mencari rezeki di dunia dan beribadat buat bekalan di sana
Saya belajar perubatan. Memang industri farmaseutikal mendapat keuntungan berbilion dollar. Saya terfikir macam mana para doktor nak promote B17 kalau tindakan ini seolah2 membunuh industri famaseutikal huhu

@Amal Asyura, Kalau etika doktor sebenar-benarnya untuk merawat pesakit. Pasti tidak ada masalah! Melainkan mereka ada agenda tersembunyi….

@Amal Asyura, Ya benar. etika kedoktoran tidak membenarkan para doktor utk berbuat demikian. walaupun tidak semua, tetapi Alhamdulillah, ada juga para doktor yg jihad dan atas nawaitu kerana Allah, mereka juga berkongsi info vitamin B17. Kami juga membekal produk2 B17 pada beberapa klinik di Malaysia. Ada di kalangan doktor itu sendiri mengamalkan B17 seluruh keluarga..juga doktor yg beri kapsul B17 pada ibu nya yg sakit kanser kerana tidak mahu ibunya menjalani kimoterapi..betapa kasih anak kepada ibunya..Wallahualam

Saya juga mengambil biji aprikot sebagai rawatan alternatif bagi penyakit kanser yang sedang saya deritai. Saya rasa amat menyiksakan dalam melalui hari2 semasa rawatan chemotherapy sebelum ini. Alhamdulillah Allah memberi saya jalan di mana saya di perkenalkan oleh seorang kawan yg juga pesakit kanser mengenai biji aprikot ini. Insyallah..saya akan teruskan ambilannya.Semuga saya cepat sembuh dengan izinNya.




Did you know a doctor named Dr. Dean Burk had reported in tests done on animal tissue that with Laetrile there were no harmful effects on the healthy cells?  He also stated in 1971 at the Seventh International Congress of Chemotherapy that "Laetrile appears to work against many forms of cancer including lung cancer.

And it is absolutely non-toxic. His reports on Laetrile are very encouraging. It's very interesting to know he was not a physician but a biochemist. Dr. Burk was another very well knows doctor with a great deal of prestige. You can read more about him in the book "World Without Cancer", by G. Edward Griffin OR... Watch "The Ultimate Cancer Cover Up Video", Read the Ultimate One Page Cancer Report free and download "The Miracle Mineral Book" Part 1, all at no cost at the next link now!
 http://ecuadoremail.net/click.html?x=a62b&lc=WxXs&mc=BF&s=tZvZm&y=P&

To read testimonies from cancer survivors who used Vitamin B17 click the next link   http://ecuadoremail.net/click.html?x=a62b&lc=WxX1&mc=BF&s=tZvZm&y=f&















 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.