Rabu, 12 Disember 2012

Gara2 Hewan Mati Gadis Lumpuh.


Otak Sebagai Suis

Gara gara Hewan Mati, Gadis 12 Tahun Lumpuh.

Seorang gadis berusia 12 tahun di Inggris lumpuh terserang penyakit stroke berat sesaat setelah dirinya menguburkan hewan peliharaannya di kebun rumahnya. Seperti dikutip dari Dailymail, gadis remaja bernama Kayleigh Ward itu mengalami kesedihan ketika hamster peliharaannya yang berwarna hitam dan putih bernama Chip itu mati pada bulan Oktober tahun lalu. Kemudian ia membuat makam bagi peliharaannya itu di luar rumahnya tetapi tak disangka kemudian tiba-tiba ia pingsan sesaat setelah ia kembali ke rumahnya.

Ia pun dilarikan ke rumah sakit dan dokter mendiagnosa bahwa dirinya terkena stroke berat - sebuah kondisi di mana biasanya menyerang orang yang usianya lima kali dari usia gadis itu. Ibunya Libeca (42) mengatakan, "Dia sungguh sedih menguburkan hamsternya," katanya. Sesaat setelah ia kembali ke rumah, ia mencoba meraih sesuatu dari almari lalu kemudian pingsan. "Ia berteriak "Ibu, aku tak bisa menggerakkan kaki kiriku - saya tak tahu apa yang terjadi," ujarnya. Ibunya lalu menghubungi 999 untuk memastikan datangnya ambulan. Kayleigh dibawa ke rumah sakit anak anak, di wilayah Cardiff. Dokter mendiagnosa bahwa anak itu terkena stroke berat pada bagian kanan dari otaknya. Bagian kiri dari tubuhnya mengalami kelumpuhan sehingga ia tak bisa berjalan atau menggerakkan tangan dan lengan kirinya. Keluarganya, yang berada di wilayah Newport South Wales Inggris, terkejut karena mengira stroke hanya menyerang orang yang lebih tua.


 
Pssst:

Sekiranya anda mendapat demam selsema, berhingus, batuk2 jangan sesekali mengatakan bahawa diri anda sedang sakit. Sebaliknya katakanlah aku sihat dan bersedia hari ini. Ini sebenarnya cara berfikir positif. Apabila anda mengatakan anda sihat, anda sebenarnya memberitahu badan anda bahawa saya jangan berputus asa dan sebaliknya melawan virus atau bakteria yang menyerang tidak sampai hanya 5% dari keseluruhan sel sel badan anda !

Ketahuilah bahawasanya badan anda terdiri dari bertrilion sel-sel.... Asalnya anda dulu hanya dari satu sel sahaja iaitu apabila sel benih bapa anda masuk ke dalam ovum ibu anda. Sel benih bapa mengandungi 23 kromosom manakala sel benih ibu juga mengandungi 23 kromosom. Justeru jumlah kesemuanya 23 + 23 = 46 kromosom dalam satu sel ! Oleh itu, setiap sel anda mempunyai 46 kromosom! Setiap anda sekelian yang berasal dari hanya satu sel ini membelah jadi dua menerusi proses mitosis. Dari 2 sel membelah jadi 4. Dari 4 sel membelah jadi 8 seterusnya dari 8 sel menjadi 16.... 16 jadi 32 → 64 → 128 → 256 → 512 → 1024 → 2048 → 4096 → dan seterusnya membelah belah melalui proses mitosis hingga jadi berjuta juta sel....

Bayangkan bagaimana data segala tubuh anda hanya pada hari asalnya dulu tersimpan dalam bentuk satu sel saja iaitu hasil persenyawaan benih bapa dan benih ibu anda. Segala organ dalam badan, jenis darah, personaliti anda ditentukan dari 46 kromosom ini. Allah menyatakan ia mudah bagiKu dan proses untuk membangkitkan manusia dari kubur adalah lebih mudah daripada itu!!! Tahukah anda sekiranya data dari 46 kromosom ini hendak disimpan dalam hard disc termaju pada zaman sekarang ia perlukan data simpanan yang sangat besar sehingga tidak mencukupi ruang hard disc seluas satu bilik besar!

Allah ciptakan manusia dengan minda sedar ( ) dan minda separuh sedar ( minda separuh sedar = Autonomik Nervous System yang terdiri dari parasimpatetik dan simpatetik sistem ). Minda separuh sedar mengawal secara otomatik akan degupan jantung anda, perjalanan penghadaman makanan dalam usus anda, menukarkan zat gula menjadi lemak atau zat lemak kembali menjadi gula, meneutralkan racun dalam hati, meneutralkan racun dalam buah pinggang, mengeluarkan garam berlebihan dari buah pinggang, mengeluarkan logam berat dari buah pinggang, kawalan suhu badan kekal dalam julat 36.9 - 37.2 C , perasaan lapar dan perasaan kenyang, proses berpeluh dsbnya. Minda sedar mengawal perkara yang anda boleh kawal seperti bercakap, senyum, berfikir, kedip mata, main piano, menulis, berjalan, menyanyi dsbnya. Sebenarnya sampai sekarang sains masih belum dapat merungkai rahsia minda manusia!! Dalam Quran menyatakan bahawasanya urusan dan pengetahuan mengenai roh itu adalah urusan Allah dan manusia hanya diberi tahu sedikit saja mengenainya!!

Apabila anda katakan anda sihat semasa anda sedang menghadapi apa jua sakit (termasuk sakit kanser), anda sebenarnya memberitahu seluruh sel dalam badan anda agar tidak berputus asa sebaliknya melawan apa jua bentuk penyakit berkenaan. Apabila anda berfikiran positif dengan tidak putus asa, anda sebenarnya memberitahu semua sel-sel badan anda agar melawan  penyakit itu. Fikiran positif mampu meningkatkan imuniti badan atau daya semulajadi badan untuk melawan sebarang bentuk penyakit! Allah juga melarang manusia daripada berputus asa!!!

Sekiranya ia kanser, badan anda akan melawannya apabila tahap imuniti badan anda bertambah kuat. Antara cara menguatkan imuniti badan anda adalah dengan berfikiran positif, tidak putus asa, tidak mudah mengalah, berdoa selalu, ingat Allah selalu, memakan sayur2an dan tumbuh2an yang bebas racun (100% organik), ikan bebas formalin, menghindari pengawet, penambah perisa atau aroma, pewarna tiruan dalam makanan, bersenam, hindari plastik, dioxin, melamin, acryl amide , VOC , logam berat dsbnya.

 

Tiada ulasan:

Catat Komen

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.